Навчальний посібник – 142 с.
ISBN 978-617-574-042-2
Посібник “Соціологія маскулінності” є першим в Україні виданням навчально-методичного характеру, яке висвітлює головні проблеми такої галузі соціології як соціологія маскулінності. Посібник ініціює обговорення та вивчення соціокультурних досвідів та практик чоловіків. Першу частину посібника присвячено розгляду маскулінності в контексті різноманітних теоретичних підходів. Друга частина зосереджує увагу на практичних аспектах чоловічого досвіду, наприклад, моделях соціалізації чоловіків, батьківстві, репрезентації маскулінності в мас-медіа, проблемах альтернативної чоловічої сексуальності тощо. Більшість тем виносять на обговорення досвід маскулінностей в українському – радянському та пострадянському – суспільстві. Запропоновано програму курсу “Соціологія маскулінності”, опис інноваційних методів викладання та оцінювання, інтерактивні завдання та джерельну базу.
З М І С Т
Розді л І Маскулінності в теоретичній перспективі (модуль 1)
1.1. Соціологія маскулінності: логіка розвитку та специфіка предметного поля
1.2. Основні теоретичні підходи до розгляду маскулінності
1.3. Соціологічні концепції маскулінності
1.4. Маскулінізм та чоловічі рухи
1.5. Криза маскулінності: визначення та індикатори
1.6. Маскулінність та ідеологія: радянський та пострадянський досвід
Розді л ІІ Соціокультурні досвіди та практики чоловіків (модуль 2)
2.1. Особливості соціалізації чоловіків: ендерні моделі виховання хлопчиків
2.2. Насильство та маскулінність
2.3. Маскулінність і мас-медіа
2.4. Гомосексуальність та гомофобія
2.5. Батьківство як досвід та соціальний інститут
2.6. Канони чоловічої тілесності та зовнішнього вигляду
2.7 Тема на вибір студентів
Маскулінність і фемінізм
Маскулінність і клас
Маскулінність і спорт