Навчальний посібник – 360 с.
ISBN 978-617-7937-39-4
Навчальний посібник присвячено діагностиці в психотерапії (як загальній [психо]діагностиці, так і спеціальним діагностичним способам) і психотерапевтичному діагнозу (особливостям його логіки й семіотики, параметрам алгоритмізації й структурування, правилам формулювання та дизайну).
Видання адресується лікарям, перш за все психотерапевтам, психіатрам і представникам суміжних дисциплін, а також фахівцям в галузі [клінічної та нейро-] психології, психофізіології, історії [медицини], соціології, філософії, наукознавства, культурології і педагогіки.
ЗМІСТ
Частина I. Дискурсивно-методологічні, клініко-діагностичні та дисциплінарно-ідентифікаційні особливості психотерапії
Розділ 1. Дискурсивні й контекстові особливості психотерапії
1.1. Особливості психо[терапевт]ичного дискурсу: аргументи й апеляції, тематика й проблематика, порушення й розриви
1.2. Протокольна мова психотерапії
1.3. Соціально-філософські, методологічні та інші запозичення психотерапії
1.4. Етно-культуральна диференціація психотерапії
Розділ 2. Клініко-діагностичні особливості психотерапії
2.1. Характеристика [сфери] пато-нозологічної компетенції (клініки) психотерапії
2.2. Поняття пато-нозологічної конгруентності та критерії вибору методів і методик психотерапії
Розділ 3. Дисциплінарно-ідентифікаційні особливості психотерапії
3.1. Дисциплінарні варіації психотерапії
3.2. Концептуальний базис психотерапії
3.3. Основні психотерапевтичні парадигми
3.4. Кардинальні позиції аутодисциплінарно-ідентифікаційної (інтрадисциплінарної) концепції психотерапії
Частина II. Клініко-психофеноменологічний метод
Розділ 4. Клініко-психофеноменологічний метод
Частина III. Складові [частини] психотерапевтичного діагнозу
Розділ 5. Клініко-діагностична складова (I частина) психотерапевтичного діагнозу
5.1. Клініко-психопатологічна феноменологія синдромологія per se
5.1.1. Астенічний синдром
5.1.2. Депресивний синдром
5.1.3. Іпохондричний синдром
5.1.4. Істероформний синдром
5.1.5. Обсесивно-компульсивний синдром
5.1.6. [Обсесивно-]фобічний синдром
5.1.7. Панічний синдром
5.1.8. Психастенічний синдром
5.1.9. Психовегетативний синдром
5.1.10. Соматоформні синдроми
5.2. Клініко-психопатологічна феноменологія sub specie психотерапії
5.3. Систематизація клініко-психопатологічної феноменології /синдромології
Розділ 6. Психотехнічна складова (II частина) психотерапевтичного діагнозу
6.1. Клініко-експериментальний базис психотерапевтичного діагнозу
6.2. «Нормальна» психотерапевтична феноменологія (класична психофеноменологія)
6.3. Клінічні психотерапевтичні ефект-синдроми та їхні корелят-механізми (корелят-патерни)
Розділ 7. Фармакотерапевтична складова (III частина) психотерапевтичного діагнозу
7.1. Поняття «фармакологічного фону»
7.2. Терапевтичний і спеціальний фармакологічний фон
Розділ 8. Прогностична складова (IV частина) психотерапевтичного діагнозу
8.1. Синдромогенез, синдромокінез і синдромотаксис у сфері компетенції психотерапії: метасиндроми
8.2. Типологія метасиндромів
Частина IV. Логіка, семіотика й алгоритм діагнозу в психотерапії
Розділ 9. Загальна [психо]діагностика і спеціальні діагностичні прийоми
Розділ 10. Логіка, семіотика й алгоритм діагнозу в психотерапії. Основні положення
Рекомендована література (213)
Контрольні питання (214)
Розділ 11. Правила формулювання й дизайн
психотерапевтичного діагнозу (215)
Рекомендована література (219)
Контрольні питання (220)
Частина V. Діагностичний апарат (прийоми й системи) методів і методик психотерапії
Розділ 12. Класифікація методів і методик психотерапії
Розділ 13. Феноменологічний арсенал, понятійно-концептуальна платформа та персонологія в уявленнях методів і методик психотерапії
Розділ 14. Діагностичний апарат (прийоми й системи) методів і методик психотерапії)
Закінчення. Психотерапія між сповіддю і риторикою в контексті діагностики